4 tipp az egészségesebb élet kialakítására

Mindenki szeretne egészségesebb lenni. Az egészséges életvitel kialakításához némi akaraterő is szükségeltetik. Nem kell rögtön nagyot álmodni, nem kell rögtön, első lépésként megváltani a világot, elég, ha kezdetben kicsi, apró léptekkel haladunk előre és hamarosan már rutinszerűen fogjuk ezeket a lépéseket megtenni, amely mind-mind az egészségünket szolgálja.
Akaraterő is - 4 tipp az egészségesebb élet kialakítására – kell hozzá.

1. Célok meghatározása

Amikor leülünk, és alaposan átgondoljuk a dolgainkat, akkor nagyobb esély van arra, hogy az átgondolt terveket meg is valósítjuk. Amennyiben még le is írjuk azokat, akkor valóban rá is szánjuk magunkat, hogy mindent megtegyünk a célok megvalósítása érdekében. Jegyezzük le, hogy miért akarunk életmódot válni. Első helyen mindenkinek az egészségmegőrzés szerepel, de sok más oka is lehet annak, hogy egészségesebben akarunk élni.

2. A káros szokások felszámolása

Nagyon kiábrándító, amikor valaki kilép az edzőteremből és cigaretta lóg a szájában. Már azzal is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében, ha első lépésként a káros szokásainkkal hagyunk fel. Zárjuk ki az életünkből a káros tényezőket. Szokjunk le a cigarettáról, csökkentsük a kávéadagunkat, ne menjünk gyorsétterembe és tényleg csak akkor vegyünk be gyógyszert, ha már nagyon muszáj. Mindenki észreveheti, hogy már ilyen „apróságok” is mennyivel jobb közérzetet biztosítanak. Ezek után pedig a konkrét edzésen és az étrendváltáson is el lehet gondolkodni.

3. Minden, ami a testnek jó

Ezek után jöhetnek először a lazább, majd az egyre keményebb edzések. Hiszen egy kvázi tisztább tüdővel még a rendszeres edzések is könnyebben mennek. Viszont, ha nem bírjuk a nikotinfüggőségünk miatt a terhelést, akkor hamar alábbhagyhat a kedvünk és ez romba döntheti az egészséges életmód kialakításával kapcsolatos elképzeléseinket, terveinket. A test mellett, a lélekre is figyeljünk oda. Ha mindkettőt egyszerre szeretnénk kényeztetni, jó választás lehet a jóga, egyébként pedig gyakorolhatjuk a meditációt és a mély légzéstechnikát is, mert mindkettőnek csodálatos hatása van a lélekre.

4. Számvetés a munkával kapcsolatban

Amikor életmódot váltunk, azt is számításba kell venni, hogy mennyit dolgozunk, szeretjük - e a munkánkat, szerettünk volna már régen váltani, de nem volt arra lehetőségünk? Az egészségesebb életvitel kialakításához elengedhetetlen, hogy azt is eldöntsük, szeretjük, amit csinálunk, vagy ideje valami másba, valami újba belevágni.

Kapcsolódó cikkek

A pilates többek között - A pilates 4 előnye – a rugalmasság fokozására is kiváló.

A pilates 4 előnye

Azok, akik a rugalmasságukat szeretnék fokozni, a pilates mellett is letehetik a voksukat, hiszen ez a sportforma nem megerőltető, mégis tónusos izomzatot és nagyfokú rugalmasságot eredményez.

A halételekhez és a kacsasülthez is-  A citrusos gyümölcsök a konyha királynői – Készíts citromos halat és narancsos kacsát – használhatunk citromot és narancsot.

A citrusos gyümölcsök a konyha királynői – Készíts citromos halat és narancsos kacsát

A citrusos gyümölcsök tele vannak antioxidáns C-vitaminnal, de a konyhánk királynői is lehetnek, hiszen remek ételeket készíthetünk ezeknek a gyümölcsöknek a felhasználásával.

A zenének gyógyító hatása van - A zene megnyugtat – testet regenerál, lelket gyógyít.

A zene megnyugtat

Zene hatására egy más tudatállapotba kerülünk. Ennek hatására el tudunk lazulni és az agy nem a problémákon kattog. Zenére, muzsikára minden embernek szüksége van, hogy ki tudjon néha kapcsolni. Miben segíthet még a zene? A cikkből ez is kiderül.