4 tipp az egészségesebb élet kialakítására

Mindenki szeretne egészségesebb lenni. Az egészséges életvitel kialakításához némi akaraterő is szükségeltetik. Nem kell rögtön nagyot álmodni, nem kell rögtön, első lépésként megváltani a világot, elég, ha kezdetben kicsi, apró léptekkel haladunk előre és hamarosan már rutinszerűen fogjuk ezeket a lépéseket megtenni, amely mind-mind az egészségünket szolgálja.
4 tipp az egészségesebb élet kialakítására - akaraterő is kell hozzá

1. Célok meghatározása

Amikor leülünk, és alaposan átgondoljuk a dolgainkat, akkor nagyobb esély van arra, hogy az átgondolt terveket meg is valósítjuk. Amennyiben még le is írjuk azokat, akkor valóban rá is szánjuk magunkat, hogy mindent megtegyünk a célok megvalósítása érdekében. Jegyezzük le, hogy miért akarunk életmódot válni. Első helyen mindenkinek az egészségmegőrzés szerepel, de sok más oka is lehet annak, hogy egészségesebben akarunk élni.

2. A káros szokások felszámolása

Nagyon kiábrándító, amikor valaki kilép az edzőteremből és cigaretta lóg a szájában. Már azzal is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében, ha első lépésként a káros szokásainkkal hagyunk fel. Zárjuk ki az életünkből a káros tényezőket. Szokjunk le a cigarettáról, csökkentsük a kávéadagunkat, ne menjünk gyorsétterembe és tényleg csak akkor vegyünk be gyógyszert, ha már nagyon muszáj. Mindenki észreveheti, hogy már ilyen „apróságok” is mennyivel jobb közérzetet biztosítanak. Ezek után pedig a konkrét edzésen és az étrendváltáson is el lehet gondolkodni.

3. Minden, ami a testnek jó

Ezek után jöhetnek először a lazább, majd az egyre keményebb edzések. Hiszen egy kvázi tisztább tüdővel még a rendszeres edzések is könnyebben mennek. Viszont, ha nem bírjuk a nikotinfüggőségünk miatt a terhelést, akkor hamar alábbhagyhat a kedvünk és ez romba döntheti az egészséges életmód kialakításával kapcsolatos elképzeléseinket, terveinket. A test mellett, a lélekre is figyeljünk oda. Ha mindkettőt egyszerre szeretnénk kényeztetni, jó választás lehet a jóga, egyébként pedig gyakorolhatjuk a meditációt és a mély légzéstechnikát is, mert mindkettőnek csodálatos hatása van a lélekre.

4. Számvetés a munkával kapcsolatban

Amikor életmódot váltunk, azt is számításba kell venni, hogy mennyit dolgozunk, szeretjük - e a munkánkat, szerettünk volna már régen váltani, de nem volt arra lehetőségünk? Az egészségesebb életvitel kialakításához elengedhetetlen, hogy azt is eldöntsük, szeretjük, amit csinálunk, vagy ideje valami másba, valami újba belevágni.

Kapcsolódó cikkek

Vannak bizonyos jelek- Jelek, hogy többet kell mozognod -, amelyek arra utalnak, hogy ideje a mozgásnak.

Jelek, hogy többet kell mozognod

A mozgás felfrissít és pozitívan hat a lelki és a testi egészségre. Ha mostanában úgy érzed, hogy kevés az energiád és fáj mindened, ideje elkezdeni az edzést, hogy minél hamarabb a múlté legyenek a problémáid.

Életmódváltással - Tippek az egészséges ízülethez – a tünetek enyhíthetők.

Tippek az egészséges ízülethez

Az ízületi gyulladás egy autoimmun betegség. Az ízületi gyulladás fájdalommal jár együtt, de a megfelelő életvitel kialakításával a tünetek nagymértékben enyhíthetők. A cikkben leírtuk, hogy mit tehetünk a tünetek csökkentése érdekében.

Ez egy, ma még gyógyíthatatlan - A Hashimoto-kór és, ami mögötte van – pajzsmirigy betegség.

A Hashimoto-kór és ami mögötte van

A Hashimoto-kór egy olyan autoimmun betegség, amely sok tünettel jár együtt. A betegség nem gyógyítható, de akár teljesen tünetmentessé is tehető. A cikkben a betegséget járjuk kicsit körül.