Az úszás élénkít, és minden izmot megmozgat

A sportos életmód nagyon hasznos, hiszen, ha rendszeresen rászánjuk magunkat az edzésre, nem csak fittek lehetünk, de sokáig egészségesek is. Mindegy, hogy melyik sport, edzésforma mellett tesszük le a voksunkat, a lényeg, hogy mozogjunk és törekedjünk a rendszerességre. Ebben a cikkben az úszásról és annak egészségügyi hatásairól lesz szó.
Az egyik legegészségesebb sport - Az úszás élénkít, és minden izmot megmozgat – az úszás.

Az úszás, mint kímélő sport

Sokan választják az úszást, mivel ez az egyik legkímélőbb mozgásforma. Az úszás hasznos lehet azoknak, akiket ízületi fájdalmak, vagy más fájdalmak gyötörnek, de az orvosok is ezt a mozgásformát javasolják, ha valaki balesetből, vagy műtétből épül fel. Azaz, az úszás nem csak hatékony sport, de egy kiváló rehabilitációs lehetőség is azok számára, akik a kíméletes edzést választják. Ez a mozgásforma nem pusztán az egészségeseknek javasolható, hanem azoknak is, akik valamilyen mozgásszervi fogyatékossággal élnek, de az idősebb korosztály is szereti ezt a sportot, hiszen nem csak hatékony, hanem biztonságos mozgásforma is.

Az úszás meghosszabbítja az életet

Az úszás az egyik legjobb választás, ha hosszabb ideig szeretnénk egészségesen élni. Miért? Az úszás, edzésben tartja az érrendszert, de a szívet és a tüdőt is erősíti, így ez a sport csökkenti a korai halálozás kockázatát.

A magas vérnyomás és a magas vércukorszint szintén nagy veszély jelent az egészségre nézve. Azonban az úszás hatékonyan képes szabályozni mind a magas vérnyomást, mind a magas vércukorszintet.

Az úszás, az egész testet edzi

Az úszás az egyik olyan sportok egyike, amely az egész testet megmozgatja és szinte minden izomzatot átmozgat. Az úszással fogyhatunk is, hiszen eredményesen égethetünk kalóriát ennek a mozgásformának a segítségével. Az úszás azért is nagyon hasznos, mivel úgy növeli meg a pulzusszámot, hogy nem ró semmilyen pluszterhelést a szívre.

Jobban alszunk, ha úszunk

Ma már tudományos kutatások is igazolják, hogy az úszás, mint aerob testmozgás, javítja az alvás minőségét. Márpedig a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nagyon lényeges, hiszen ezzel számtalan betegséget előzhetünk meg. Ha nem tudunk aludni, úgy számtalan betegség leselkedhet ránk. Ilyen például a szívbetegség, a magas vérnyomás, a rákos megbetegedés, a stroke, de még a depressziónak és a demenciának is jelentősen megnő a kockázata, ha nem alszunk eleget.

Kapcsolódó cikkek

A cukorbetegség sok komoly és veszélyes - A cukorbetegség 5 komoly tünete – tünettel jár együtt.

A cukorbetegség 5 komoly tünete

A cukorbetegséget néma gyilkosnak is nevezik, merthogy sok tünet már csak a betegség előrehaladottabb állapotában alakul ki. Mire figyeljünk? Mutatunk 5 tünetet, amelyet nagyon komolyan kell venni.

A stresszoldásban segít - Negyedórás séta és a stressz eltűnik – az erdei séta.

Negyedórás séta és a stressz eltűnik

Mai rohanó világunkban egyre több stressz éri az embert. Ha kikerülni nem is tudjuk a napi stresszt, sokat tehetünk annak levezetésében. Például egy kellemes erdei sétával. A sétának és az erdő hatásának számtalan előnye létezik. Mutatjuk is, hogy melyek