Miért olyan fontos a magnézium?

A tápanyagoknak nagyon fontos szerepe van az egészségünk megőrzésében. Hiszen, ha tápanyaghiányban szenvedünk, úgy nem csak fertőzéseket kaphatunk el, de sok betegség is fenyegethet bennünket. Gondoljunk csak a C-vitamin hiányára, amely okozhat érrendszeri problémákat, vérzékeny ínyt és még a sebgyógyulás is nehezebb lesz, ha nem viszünk be elegendő C-vitamint a szervezetünkbe.
Az egyik legfontosabb ásványi anyag - Miért olyan fontos a magnézium?- a magnézium.

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag

Nem véletlenül mondják, hogy a magnéziumnak pozitív hatása van az idegrendszerre. A magnézium hiánya, alvási gondokat is okozhat, azonban, ha pótoljuk ezt az ásványi anyagot, akkor ez a problémánk hamar meg is szűnhet. A magnéziumnak ugyanis kiegyensúlyozó hatása van az idegrendszerre, és segít a pihentető és mély alvásban.

A magnézium csak egy, az ásványi anyagok közül, amelynek a hiánya számos problémát okozhat. Ilyen a pszichológiai, vagy mentális rendellenesség. A kognitív károsodás nem csak idősebb korban jellemző. A magnéziumhiány, fiataloknál is okozhat gondokat a kognitív funkciók működésében. Egy kutatásba idősebb embereket vontak be. Az embereket két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjai kaptak magnézium kiegészítést, míg a másik csoport tagjai nem. Azok, akik kaptak magnézium kiegészítést, sokkal jobban teljesítettek a kognitív teszteken. Hosszabb távon pedig kevésbé volt jellemző ezekre az emberekre a kognitív károsodás, mint azoknál a személyeknél, akik nem kaptak ilyen ásványi anyagot, azaz magnéziumot.

A magnézium nagyon jó hatással vannak az agyra

Ahogy idősödünk, úgy előfordulhat, hogy kisebb-nagyobb gondjaink lesznek a memóriánkkal. A menopauza szakaszába lépő nőknek talán azért is javasolják többek között ezt az ásványi anyagot, mivel a menopauza okozhat úgynevezett agyi ködöt, ami magnéziumpótlással, akár meg is előzhető, ki is védhető.

Milyen egyéb pozitív hatása van még a magnéziumnak?

A magnézium nagyon jól hat még az agy működésére is. Az agyban agysejtek találhatók, amelyek kommunikálnak egymással. Ezt hívjuk agyi plaszticitásnak. Az agyi plaszticitás a kor előrehaladtával csökken, de magnéziumpótlással megakadályozhatjuk, hogy az agy plaszticitása csökkenjen. A magnézium ezen kívül segítséget nyújt a szerotonin - és a dopamintermelésben, ezek pedig nagyon fontosak a jó hangulat megteremtésében. A magnézium emellett csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát is.

Kapcsolódó cikkek

Az alkohol - Az alkohol rossz hatással van a tápanyagok felszívódására – tápanyagokat von el a szervezetből.

Az alkohol rossz hatással van a tápanyagok felszívódására

A nagy mennyiségben, azaz a mértéktelenül fogyasztott alkohol, jelentősen lecsökkenti a tápanyagok felszívódását. A tápanyaghiány viszont különféle betegségeket okozhat. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Hasznos tanácsok a másnaposság leküzdésére

Hasznos tanácsok a másnaposság leküzdésére

A cikkben remek tanácsokat olvashatsz a másnaposság leküzdésére.

A színek befolyással vannak az életünkre - A színeknek ereje van – viseljünk ezért vidám színeket.

A színeknek ereje van

Már az ókorban is felfedezték, hogy a színeknek hatása van az emberekre. Az őszi, téli hűvös napokon elsősorban a szürke, a barna és a fekete színeket részesítjük előnyben, míg nyáron, többnyire a világosabb színű ruhák mellett döntünk. Mutatjuk, milyen h