Alzheimer-kór, demencia, memóriaromlás - milyen ételek fogyasztásával tudjuk megelőzni

Azok leszünk, amit megeszünk. Azaz nagyon sokat számít, hogy nap, mint nap, milyen táplálékokat is veszünk magunkhoz. Az Alzheimer-kórt is kivédhetjük, megelőzhetjük, amennyiben odafigyelünk az agyunk egészségre, mert hiszen, azok a táplálékok, amelyeket elfogyasztunk, nagyban hozzájárulnak agyunk megfelelő működéséhez. Mit tehetünk, hogy ne fenyegessen bennünket ez a betegség? Mit tegyünk, hogy az agyunk működésével még idősebb korunkban se legyenek gondok, hogy az agyi funkciók megfelelően működjenek? A cikkben 4 olyan táplálékot mutatunk be, amelyek nagyon hasznosak, nem csak a testünk, hanem az agyunk számára is. Mutatjuk is, hogy melyek ezek.
4 táplálékkal az Alzheimer-kórral szemben - az Alzheimer-kórnak csökken az esélye, ha egészségesen táplálkozunk.

A bogyós gyümölcsök királya: fekete áfonya

A bogyós gyümölcsök nagyon egészségesek, hiszen tele vannak antioxidáns vitaminokkal. A bogyós gyümölcsök közül, a fekete áfonya a legegészségesebb. Nem csak a gyümölcsök királyának, hanem szupertápláléknak is lehet nevezni, hiszen rendszeres fogyasztásával, a kognitív károsodásokat is megelőzhetjük általa. Ennek az lehet a magyarázata, hogy a benne található antioxidánsok javítják a vér áramlását, – az agyban is természetesen –, ami hozzájárul az agy egészségének a fenntartásához.

A hal is egészséges

Az olajos halak sok omega - 3 zsírsavat tartalmaznak, amelyre szintén szüksége van az agyunknak, illetve az agy megfelelő működéséhez. Az olajos halak csökkentik a memóriavesztés és a kognitív károsodás kialakulásának a kockázatát. Fogyasszuk rendszeresen, legalább heti egy alkalommal.

Miért együnk céklát?

A cékla nagyon jó vérnyomás-szabályzó, aminek fontos szerepe van az agy egészségének a megőrzésében, hiszen a kezeletlen magas vérnyomás, akár még agyi problémákat is okozhat. A cékla ezen kívül betainban is gazdag, amely szintén hozzájárul az Alzheimer-kór megelőzéséhez. A legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a céklát, de más zöldségekkel együtt, akár turmixitalt is készíthetünk belőle.

A zöld leveles zöldségek

A zöld leveles zöldségek a legegészségesebbek a zöldségek közül, hiszen tele vannak értékes tápanyagokkal, azaz vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ezek a tápanyagok és a rostok, nagyon hatásosan táplálják az agyat, így nagyobb eséllyel előzhetjük, meg az Alzheimer-kór kialakulását, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk azokat.

Kutatást is végeztek a zöld leveles zöldségek és az agyműködés közötti összefüggéssel kapcsolatban. Bebizonyosodott, hogy azok a felnőttek, legyen szó középkorú, vagy idősebb személyekről, akik rendszeresen fogyasztanak kelkáposztát, spenótot, salátát, vagy bármilyen más zöld leveles zöldséget, kisebb eséllyel fenyegeti őket a demencia és a memóriavesztéstől sem kell tartaniuk idősebb korukban.

Még több egészség hír itt: www.egeszseg-tippek.hu

Kapcsolódó cikkek

Az alkohol - Az alkohol rossz hatással van a tápanyagok felszívódására – tápanyagokat von el a szervezetből.

Az alkohol rossz hatással van a tápanyagok felszívódására

A nagy mennyiségben, azaz a mértéktelenül fogyasztott alkohol, jelentősen lecsökkenti a tápanyagok felszívódását. A tápanyaghiány viszont különféle betegségeket okozhat. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Az egyik legfontosabb ásványi anyag - Miért olyan fontos a magnézium?- a magnézium.

Miért olyan fontos a magnézium?

Az embereknek tápanyagokra, azaz vitaminokra és ásványi anyagokra van szükségük. Az egyik legfontosabb ásványi anyag, a magnézium. A magnézium nem csupán az idegrendszer működésének szabályozásában vesz részt, hanem több más testi funkciót is ellát. Mutat

Az egyik legegészségesebb sport - Az úszás élénkít, és minden izmot megmozgat – az úszás.

Az úszás élénkít, és minden izmot megmozgat

Az úszás az egyik legjobb mozgásforma, hiszen ezt a sportot azok a személyek is űzhetik, akik valamilyen fájdalommal, vagy testi, egészségügyi gonddal küzdenek. Mutatjuk, hogy miért is olyan egészséges mozgásforma az úszás.