Oldjuk a stresszt megfelelő légzéssel

Manapság egyre többen küzdenek stresszel és szorongással. Az emberek túl vannak terhelve és talán már nincs is meg az emberek között az a bizalom, ami régebben jellemző volt. Sok ember magában tartja örömét és bánatát és emiatt is válik feszültté, idegessé. Természetesen, sok minden más is okozhat bennünk feszültséget. Ez lehet egy válás, egy rossz párkapcsolat, egy betegség, egy munkahelyi vagy éppen egy családi krízis.
Oldjuk a stresszt megfelelő légzéssel

Miért káros a sok stressz?

Valamennyi stresszre mindenkinek szüksége van, hiszen ez még a teljesítményt is megnöveli. Azonban hosszútávon nagyon káros hatása van a stressznek, hiszen számtalan testi és lelki betegséget okozhat. Amikor stresszesek vagyunk, akkor kapkodva lélegzünk, megemelkedik a szervezet stresszhormon-szintje és szinte minden izmunk megfeszül. Ezért van az, ha valaki stresszes életmódot él, akkor gyakran fáj a feje és úgy általában mindene.

Mit tehetünk a stressz ellen?

A megfelelően végzett légzőgyakorlatok nagyon sokat segíthetnek a stressz csökkentésében és levezetésében. A légzőgyakorlatok segítséget nyújtanak a stressz csökkentésében, az izmok ellazításában és ez által a feszültség oldásában.

Stresszcsökkentő hasi légzés

A hasi légzés az egyik legjobb stresszoldó technika. A légzőgyakorlatokat mindig valamilyen kényelmes pózban és környezetben szükséges elvégezni. Lehet, ülni, lehet feküdni, a lényeg, hogy aki végzi a gyakorlatokat, kényelmesen érezze magát. Helyezd az egyik kezedet a mellkasodra, míg a másikat a hasadra. A belégzés az orron keresztül történjen, lassan, érezd, ahogy a levegő átjárja szinte az egész testedet. Majd a szádon keresztül fújd ki a levegőt. Ismételd meg a gyakorlatot még legalább 5 alkalommal. Naponta többször is el lehet végezni ezt a gyakorlatot. Nagyon hasznos.

A mély légzés technika és a feszültség csökkentés

A stressz oldásában az úgynevezett mély légzéstechnika is sokat segíthet. Ez a technika hihetetlenül el tudja lazítani az izmokat. Ülj le kényelmesen egy székre, vagy egy ágyra. Vegyél egy nagy levegőt, közben feszítsd meg a lábad izmait. Majd szép lassan, engedd ki a levegőt, közben lazítsd el az izmaidat. Ez a gyakorlat nem csak a lelki békét hozhatja el, de a testi egészségre is jótékonyan hat.

Kapcsolódó cikkek

Home office - home sport

Home office – home sport

A koronavírus miatti bezártság megnövelte az otthoni sportolási kedvet, vagy legalábbis egy stresszoldási, kikapcsolódási lehetőséget nyújtanak a home sport eszközei a monoton otthonmaradásban.

Motivációs technikák mozgáshoz

Motivációs technikák mozgáshoz

Céljaink eléréséhez az élet minden területén nagy szükségünk van motivációra.

Megvisel, hogy rövidülnek a nappalok? Így teheted fényesebbé a lakást!

Megvisel, hogy rövidülnek a nappalok? Így teheted fényesebbé a lakást!

Nem csak a D-vitamin kapszulák segítenenk, hogy visszacsempészd a napfényt.