Az alvás és az étkezés

Bizonyára mindenki hallott már arról, hogy az étkezés, főként az esti étkezés, mennyire negatívan hat az alvásra, annak minőségére és mélységére. Teli hassal már csak azért sem jó lefeküdni, mert ilyenkor a szervezet nem tud regenerálódni, hiszen az emésztés kap központi szerepet és így sem testileg, sem lelkileg nem tudja a szervezetünk kijavítani a „hibákat”. Ez is lehet az oka annak, ha reggel nem kipihenten, hanem nyúzottan ébredünk fel.
Az esti étkezés drasztikus csökkentésével - Az alvás és az étkezés – sokkal jobb egészségnek örvendhetünk.

Az alvás hatása az emésztésre

Az alvás, hatással van az anyagcserére és az emésztésre is. Az alvásnak kitüntetett szerepe van a súlycsökkenésben, illetve a jó alvás, a jó bélműködést is fenntartja. Az alvás hozzájárul a fogyáshoz, illetve a betegségek megelőzéséhez is. Anyagcsere problémája akkor is lehet valakinek, ha egészségesen étkezik, rendszeresen mozog, viszont nem alszik eleget, vagy az alvása nem elég pihentető és mély. Ilyenkor a szervezet ugyanis képtelen regenerálódni. Az étkezési szokásaink befolyással vannak az alvásra, de fordítva is igaz, azaz, az alvási minták megváltoztathatják az étkezési szokásainkat.

Vacsorázzunk korábban a megszokottnál

Lefekvés előtt közvetlenül már ne együnk, mert akkor nem lesz mély és pihentető az alvásunk. Ha lefekvés előtt alaposan bevacsorázunk, akkor a pulzusunk magasabb lesz a kelleténél, ez pedig megakadályozza a mély alvást, ami pedig anyagcserezavarhoz, súlyproblémához vezethet.

Együnk olyasmit, ami altat

Érdemes lefekvés előtt, vagy a nap utolsó étkezése során olyan táplálékokat magunkhoz venni, amely táplálékok pozitívan hatnak az alvásunkra. Ezek lehetnek a diófélék, a humusz, a joghurt vagy a lazac, halételek. Ezek a táplálékok ugyanis triptofánt tartalmaznak, amelyet a szervezet melatoninná és szerotoninná alakít át, ezek pedig elősegítik a pihentető alvást. A szénhidrátok viszont megzavarhatják az elalvást és még el is hízhatunk azoktól.

Alkoholt ne, gyógyteát igen

Az alkohol sem jó választás, ha ezt szeretnénk természetes altatószerként használni. A májnak ugyanis sok időbe telik, míg lebontja az alkoholt. A máj munkája szintén megzavarja a test regenerációs folyamatát. Ha nehezen alszunk el, kortyolgassunk lefekvés előtt gyógyteát. Ez lehet kamillatea, vagy levendula tea is.

Kapcsolódó cikkek

Az esti étkezés drasztikus csökkentésével - Az alvás és az étkezés – sokkal jobb egészségnek örvendhetünk.

Az alvás és az étkezés

Az alvás, hatással van a közérzetünkre, így jó döntést hozunk, ha nem vacsorázunk be lefekvés előtt. Amennyiben túl sokat eszünk, az megzavarhatja a nyugodt alvásunkat és még súlyproblémáink is lehetnek.

Sokat tehetünk - Mi az az érzelmi étkezés és hogyan fékezd meg? – az érzelmi étkezés ellen.

Mi az az érzelmi étkezés és hogyan fékezd meg?

Az érzelmeink vezérelnek az élet számos területén. Az étkezésünket is irányíthatják az érzelmeink. Ezzel csak az a gond, hogy ilyenkor többnyire nem túl egészséges ételeket eszünk, ami bizony hatással van a testsúlyunkra és az egészségünkre. Mit tehetünk

Nagyon sokat számít - A táplálkozás hatása a bőrre -, hogy milyen táplálékokat fogyasztunk.

A táplálkozás hatása a bőrre

Azok vagyunk, amit megeszünk. Ha nem is a szó szoros értelmében, azért van benne valami. A táplálkozásunk, ugyanis hatással van az egészségi állapotunkra.