Az édesburgonya fogyasztásának egészségügyi előnyei

Az édesburgonya nagyon egészséges élelmiszer. Nagyszerű rostforrás, amely elősegíti az egészséges emésztést.
Az édesburgonya fogyasztásának egészségügyi előnyei

Ezek az ételek emellett számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Egy közepes méretű édesburgonya a napi ajánlott A-vitamin-mennyiség mintegy 400%-át biztosítja, ami erősítheti az immunrendszert, és megvédhet a krónikus betegségektől. Emellett alacsony a kalória- és zsírtartalmuk.

Az édesburgonya fogyasztásakor azonban óvatosnak kell lenned. Nem szabad túl sokat enni belőle, mert gyomorproblémákat okozhat. Továbbá, ha vese-, máj- vagy szívproblémáktól szenved, kerülje az édesburgonya fogyasztását.

Az édesburgonya béta-karotint tartalmaz, egy olyan vegyületet, amely eltéríti a szabad gyököket. Ez az antioxidáns bizonyítottan javítja a szem egészségét. A béta-karotin felelős az édesburgonya húsának élénk narancssárga színéért is. A béta-karotin másik előnye, hogy elősegíti a haj növekedését. Emellett a gyomorhurut megelőzésében is szerepet játszik, amely a gyomornyálkahártya gyulladása miatt alakulhat ki.

Az édesburgonya további egészségügyi előnyei közé tartozik, hogy csökkentheti bizonyos rákos megbetegedések és szívbetegségek kockázatát. Gazdagok káliumban, ami segít szabályozni a vérnyomást. Ezenkívül tele vannak magnéziummal is, ami csökkenti az ízületi gyulladás tüneteit. Emellett jó vasforrásnak is számítanak.

Egyes kutatók azt is megállapították, hogy az édesburgonyában található nagy mennyiségű kolin képes lehet gátolni a szervezet gyulladásos reakcióit. Ez jót tesz azoknak, akik kiütésekben vagy pattanásokban szenvednek. Ráadásul segíthet megőrizni a bőr egészségét és ragyogását.

Az édesburgonya gazdag A-vitaminban, ami létfontosságú az immunitás erősítéséhez. Ennek a vitaminnak a hiánya a xerophthalmia nevű betegséghez vezethet, ami a látásromlással járó állapot. Fontos tehát, hogy elegendő mennyiségben fogyasszuk ezt a vitamint.

Az édesburgonya jó mennyiségű vasat is kínál. A várandós vagy szoptató nőknek vasban gazdag ételeket kell fogyasztaniuk, mert ez elengedhetetlen a szervezetük számára. A vas bizonyítottan javítja a nők termékenységét.

Az édesburgonyának rendkívül magas a rosttartalma. Ezek is növelhetik a jóllakottságot. Továbbá a rostok késleltethetik a cukor véráramba jutását, ami előnyös azok számára, akiknek szabályozniuk kell a vércukorszintjüket.

Ezenkívül az édesburgonya tele van gyulladáscsökkentő vegyületekkel. A gyulladás számos egészségügyi probléma kulcstényezője. Az olyan gyulladáscsökkentő szerek, mint a magnézium és az édesburgonyában található vegyületek nagyszerű módja lehet a gyulladás elleni küzdelemnek.

Bár ezek a zöldségek nagyon táplálóak, mértékkel kell fogyasztani őket. Túl sok belőlük puffadást, fejfájást és egyéb mellékhatásokat okozhat.

Kapcsolódó cikkek

Mi is sokat tehetünk - Információk az autoimmun betegségről – a tünetek csökkentése érdekében.

Információk az autoimmun betegségről

Az autoimmun betegség öröklődik is, de környezeti hatások, sőt még a stressz is oka lehet a kialakulásának. A betegség ugyan nem gyógyítható, de a tünetek jelentősen csökkenthetők. Mutatjuk is, hogyan!

A táplálkozás hatása a bőrre

A táplálkozás hatása a bőrre

Azok vagyunk, amit megeszünk. Ha nem is a szó szoros értelmében, azért van benne valami. A táplálkozásunk, ugyanis hatással van az egészségi állapotunkra.