Mitől lesz szép a bőrünk?

Amikor fiatalok vagyunk, akkor nem sok minden miatt kell aggódnunk. Legfőképpen nem a bőrünk miatt, hiszen fiatalkorban mindenkinek szép és feszes a bőre. Aztán betöltjük a harmincadik életévünket, és azt vesszük észre, hogy megjelennek az első szarkalábak a szemünk környékén, egyre több és mélyebb ránc jelenik meg, és a bőrünk egyre vékonyodik, majd a testünk számos pontját is ráncok szabdalják, illetve a májfoltok és az öregedési többi jele is szemmel láthatóvá válik. Lehet, hogy a tápanyagok nem állítják meg az öregedési folyamatokat, viszont lassíthatják azokat. Hiszen a bőrünknek is szüksége van az alapvető tápanyagokra. Ezek a tápanyagok, a vitaminok és ásványi anyagok. Milyen tápanyagok szükségesek ahhoz, hogy a bőrünk sokáig szép maradjon? A cikkben felsorolunk néhányat.
A tápanyagok - Mitől lesz szép a bőrünk?- lassíthatják az öregedési folyamatokat.

Cink

Az egyik legfontosabb ásványi anyag a bőrünk számára, a cink. A cink nem csupán sebgyógyító tulajdonsággal rendelkezik, hanem kiemelkedő a gyulladásgátló hatása is. A cinkhiány sok problémát okozhat, hiszen, ha nincs elegendő cink a szervezetünkben, az immunrendszer működése sem lesz megfelelő, márpedig az immunrendszer nem megfelelő működése okozhat különféle bőrbetegségeket. Cinkforrások: diófélék, kagyló, hüvelyesek.

Vitaminok az egészséges bőrért

C-vitamin

Az egyik legfontosabb vitamin a bőr számára, a C-vitamin. A C-vitamin egy antioxidáns vitamin, amelynek kitüntetett szerepe van a kollagéntermelésben. Ettől lesz a bőrünk szép és feszes. A C-vitamin nem csak az immunrendszer védelmét látja el, de a sebgyógyulást is megtámogatja. C-vitaminban gazdag táplálékok: narancs, citrom, paprika, paradicsom, kivi, grapefruit, homoktövis, csipkebogyó.

A-vitamin

Az A-vitaminnak kiemelkedő szerepe van a szem egészségének megőrzésében, de a bőrsejtek egészségét is segít fenntartani. A-vitaminban gazdag a paprika, a spenót, a sütőtök, az édesburgonya és a sárgarépa. Az E-vitaminnak is fontos szerepe van a bőrvédelemben. E-vitaminban főleg a növényi olajok bővelkednek.

Mire van még szüksége a bőrünknek?

Természetesen, a hidratációra. Nagyon lényeges, hogy elegendő folyadékot fogyasszunk, hiszen a bőrünk csak ebben az esetben lesz egészséges. Ha keveset iszunk, a bőrünk nem csak kiszárad, de hamarabb is fog ráncosodni. A víz, ezen kívül segíti a méreganyagok szervezetből történő kiürülését és a nyirokrendszer működését.

Ahhoz, hogy a bőrünk sokáig egészséges maradjon, fontos, hogy omega - 3 zsírban gazdag ételeket is rendszeresen fogyasszunk. Az omega - 3 zsír nem csak gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, de a sebgyógyulást is elősegíti. Miben található omega-3 zsírsav? Főleg az olajos, zsíros halakban, de gazdag forrása még a lenmag, a chia mag, a dió és a diófélék, illetve a kendermag.

Kapcsolódó cikkek

A grapefruit keserű - Grapefruit – savanyú, egészséges és finom turmix készül belőle-, de nagyon egészséges.

Grapefruit – savanyú, egészséges és finom turmix készül belőle

A grapefruit kissé savanyú és kesernyés ízét nem sokan kedvelik, pedig az egyik legegészségesebb gyümölcsről van szó. Antioxidáns-tartalma kiemelkedő. Mutatjuk más pozitív előnyeit is.

Mi is sokat tehetünk - Mi is az étel-intolerancia? – a tünetek enyhülése érdekében.

Mi is az étel-intolerancia?

Az étel – intolerancia sok kellemetlen tünettel jár együtt. Amennyiben elkerüljük azokat a táplálékokat, amelyek kellemetlen szimptómákat okoznak, úgy jelentősen megkönnyíthetjük az életünket.

Az esti étkezés drasztikus csökkentésével - Az alvás és az étkezés – sokkal jobb egészségnek örvendhetünk.

Az alvás és az étkezés

Az alvás, hatással van a közérzetünkre, így jó döntést hozunk, ha nem vacsorázunk be lefekvés előtt. Amennyiben túl sokat eszünk, az megzavarhatja a nyugodt alvásunkat és még súlyproblémáink is lehetnek.