Hogyan és miért vigyázzunk a szívünk egészségére?

Napjainkban nagyon sokan szenvednek valamilyen szívbetegségben. A magyar emberek többsége szenved a magas vérnyomás problémájától, ami viszont sok, és sokféle szív - és érrendszeri betegséget idézhet elő. A magas vérnyomás oka lehet a stroke és a szívinfarktus kialakulásának. Azonban a szív - és érrendszeri problémák megelőzhetők. Kicsit több figyelmet szükséges szentelni az egészséges életmódra, azaz a rendszeres mozgásra és a megfelelő táplálkozása. Ehhez pedig mindössze egy kevés akarat és kitartás szükséges.
Mi is sokat tehetünk - Hogyan és miért vigyázzunk a szívünk egészségére? – a szív egészségének megőrzésében.

1. Az antioxidánsok szerepe

Nem lehet elégszer hangsúlyozni az antioxidánsok fontosságát. Az antioxidánsok olyan növényi anyagok, vegyületek, amelyeknek szabadgyökfogó hatásuk van, így védenek meg bennünket az oxidatív stressztől. Az oxidatív stressz először gyulladást generál a szervezetben, majd a krónikus gyulladásból alakulnak ki a betegségek, mint például a szívbetegség. Az antioxidánsok majdnem minden zöldségben és gyümölcsben megtalálhatók, kiváltképp a színes zöldségek és gyümölcsök tartalmazzák nagy mennyiségben. Tudtad, hogy az étcsokoládé is sok antioxidánst tartalmaz? Természetesen, csak akkor, ha magas kakaó-tartalommal bír. Minél magasabb ez a százalékos arány, annál több antioxidánsban bővelkedik. De azért csak óvatosan az édességekkel, még az étcsokoládéval is.

2. Főzzünk, süssünk otthon

Tény, hogyha otthon főzzünk, akkor sokkal, nagyobb esélyünk van az egészséges táplálkozásra, merthogy tudni fogjuk, hogy az adott étel, milyen alapanyagokból készült, hiszen mi vásároljuk meg a hozzávalókat, és csak rajtunk múlik, hogy milyen termékeket teszünk be a kosarunkba.

3. Étkezzünk kiegyensúlyozottan és változatosan

Az egészséges táplálkozás alapja a rendszeres és kiegyensúlyozott és nem utolsó sorban, a változatos táplálkozás. Voltaképpen ma már annyiféle alapanyag áll a rendelkezésünkre, hogy minden egyes ételt el lehet egészséges változatban készíteni. A legjobb, szívet is kímélő étrend, a mediterrán étrend, amely sok halat, zöldséget, gyümölcsöt, egészséges fűszernövényeket, teljes kiőrlésű gabonát és olíva olajat tartalmaz.

4. Segítsünk másokon és nevessünk sokat

Az örökös feszültség, a szív egészségére is károsan hat. Hiszen, ha feszültek és idegesek vagyunk, akkor a vérnyomásunk is felszökhet és a magas vérnyomás okozhat szív - és érrendszeri problémákat. Próbáljuk a jó dolgokat nézni, próbáljunk másokon segíteni. Az önzetlen segítségnyújtás szintén pozitívan hat a szív egészségére.

5. Az elhízás, mint rizikófaktor

A szívbetegség egyik kockázati tényezője, a túlsúly és az elhízás. Ilyen szempontból, hazánk lakossága nem áll valami jól, hiszen az emberek jelentős hányada, ebbe a kategóriába tartozik. Minél jobban közelítünk az ideális súlyunkhoz, annál kisebb az esélye a szívbetegségek kialakulásának.

Cikkünk elkészítésében a Fittpharma webáruház segített.

Kapcsolódó cikkek

Brokkoliból is készíthetünk - Saláta ízletes és egészséges zöldségekkel – ízletes salátát.

Saláta ízletes és egészséges zöldségekkel

A zöldségek nagyon egészségesek, hiszen számtalan betegséget előzhetünk meg, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk azokat. Mutatjuk is, hogy miért együnk rendszeresen brokkolit.

A grapefruit keserű - Grapefruit – savanyú, egészséges és finom turmix készül belőle-, de nagyon egészséges.

Grapefruit – savanyú, egészséges és finom turmix készül belőle

A grapefruit kissé savanyú és kesernyés ízét nem sokan kedvelik, pedig az egyik legegészségesebb gyümölcsről van szó. Antioxidáns-tartalma kiemelkedő. Mutatjuk más pozitív előnyeit is.

Nagyon sokat számít - A táplálkozás hatása a bőrre -, hogy milyen táplálékokat fogyasztunk.

A táplálkozás hatása a bőrre

Azok vagyunk, amit megeszünk. Ha nem is a szó szoros értelmében, azért van benne valami. A táplálkozásunk, ugyanis hatással van az egészségi állapotunkra.