A táplálkozás hatása a bőrre

Az egészséges étrend nem pusztán a fizikai egészséget biztosítja, de még a lelkünk is jobb állapotba kerül, ha egészséges, az esetek többségében növényi táplálékokat veszünk magunkhoz. A növényi étrend a bőrünkre is jó hatással van, márpedig az öregedés első jelei a bőrünkön látszik meg először, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen ételeket eszünk, és mennyi folyadékot fogyasztunk. Mit tehetünk annak érdekében, hogy a bőrünk sokáig üde és szép legyen, és sokáig ragyogjon? A cikkünkből kiderülnek a válaszok!
Nagyon sokat számít - A táplálkozás hatása a bőrre -, hogy milyen táplálékokat fogyasztunk.

Az omega – 3 zsírban gazdag táplálékok

A diófélék és a magvak sok omega - 3 zsírsavat tartalmaznak, amelyek szintén hozzájárulnak a szép bőr megőrzéséhez. Az omega – 3 zsírsav nem csak a bőrgyulladást csökkenti, de a bőr hidratálásában is fontos szerepet játszik. A magvak és diófélék ezen kívül cinket is tartalmaznak. A cink nem csak a sebgyógyulást segíti elő, de a bőr bakteriális fertőzéseitől is megóvhat bennünket.

A szulforafán ereje

A brokkoli az egyik legegészségesebb zöldség a világon. Nem csak a C-vitamintartalma kiemelkedő, de szulforafánban is rendkívül gazdag. Ez az anyag nem csak a napégéstől védhet meg bennünket, de a kutatások szerint, valamennyire óvhat bennünket a bőrrák kialakulásával szemben is.

A likopin és a bőrvédelem

A paradicsom tartalmaz többek között likopint. A kutatások szerint a likopin is megvédhet bennünket a napégéstől, de van még egy csodálatos tulajdonsága. Ez pedig nem más, minthogy lassítja az öregedési folyamatokat, azaz rendszeres fogyasztásával kevésbé leszünk ráncosak.

Az avokádó csodákat művel

Az egyik legjobb táplálék a bőr számára, az avokádó, mert hiszen egészséges zsírokkal van tele, ami hozzájárul az egészséges bőr fenntartásához. Az avokádó nagy mennyiségben tartalmaz E-vitamint, ami elősegíti a bőr rugalmasságát. Az E-vitamin emellett egy kitűnő antioxidánsban is gazdag, amely védelmet jelenthet a szabadgyökök által okozott oxidatív stresszel szemben. Az avokádóban még egy antioxidáns vitamin, a C-vitamin is megtalálható, amely vitamin a kollagéntermelésben vesz aktívan részt. A kollagén biztosítja a bőr feszességét.

A béta-karotin, mint természetes napvédő

Minden olyan táplálék – édesburgonya, sárgarépa –, amely béta-karotinban gazdag, természetes napvédő hatással is rendelkezik. A béta-karotin néminemű védelmet jelenthet a nap káros hatásaival szemben, de azért emellett nem árt naptejet sem használni, ha kifekszünk napozni.

Kapcsolódó cikkek

Brokkoliból is készíthetünk - Saláta ízletes és egészséges zöldségekkel – ízletes salátát.

Saláta ízletes és egészséges zöldségekkel

A zöldségek nagyon egészségesek, hiszen számtalan betegséget előzhetünk meg, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk azokat. Mutatjuk is, hogy miért együnk rendszeresen brokkolit.

Mi is sokat tehetünk - Információk az autoimmun betegségről – a tünetek csökkentése érdekében.

Információk az autoimmun betegségről

Az autoimmun betegség öröklődik is, de környezeti hatások, sőt még a stressz is oka lehet a kialakulásának. A betegség ugyan nem gyógyítható, de a tünetek jelentősen csökkenthetők. Mutatjuk is, hogyan!